Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Milczący_Prorok
Administrator
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z mroków nocy
|
Wysłany: Wto 8:17, 10 Paź 2006 Temat postu: Idealny RPG |
|
|
Dobra, jest tu pare osób, które grają, chciałbym dowiedzieć sie, jak według Was powinien wygladać idealny RPG. A oto punkty, wg których, chciałbym, żebyście opisywali ten jeden jedyny system...
1 Mechanika (możecie podać mechanike z istniejącego już systemu, tak, jak k100 w warhu, czy k10 w WODzie, czy też k20 w Neuro)
2 Realia (jak w powyższym, ale wole wasz opis świata, bardziej luźny)
3 Rasy i Profesje (wypiszcie po kolei liste ras i profesji)
Jeśli coś z tego wyjdzie, to możemy sklecić całkiem niezłego RPGa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Milczący_Prorok dnia Czw 8:29, 12 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
... |
|
Powrót do góry |
|
|
Lugo33
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec - miasto, gdzie żyją Muchomorki
|
Wysłany: Wto 10:07, 10 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
1. Mechanika prosta i przejżysta i zarazem bardzo elastyczna. Z podanych kości, to k10 jest chyba najbardziej stabilna (większe prawdopodobieństwo, że wypadnie dana liczba). A poza tym bardzo dobrze spawują się k8.
2. Już kiedyś planowałem stworzyć system w oparciu o pewno moje opowiadanie, o przepięknym tytule "Nexus Polaris" (aż łezka się w oku kręci jak sobie je przypominam. Pewnie gdzieś jeszcze leży na dnie z jednej szafek). Horror sf. Realia: lata 70. dwudziestego wieku. Od tysiącleci na ziemi działają dziwne nieznane siły. Człowiek nie jest ich do końca świadomy, a kiedy je pozna zazwyczaj nie ma czasu się nimi podzielić. W cieniu blokowisk, w ciemności nocy i mroku naszego umysłu krąża istoty piękne, delikatne i samotne, oraz szkaradne, brutalne i żądne krwi. Te priewsze szukają kontaktów z człowiekiem, który jest jedynym wyzwoleniem z wiecznej samotności. Ich działania są bardzo zyindywidualizowane (trudne słowo :>) i nie do przewidzenia. Nigdy nie czynią krzywdy nikomu, jednak wzbudzają w innych pewne uczucie lęku. Każdej z tych istot jest przypisana pewna gwiazda, która jest zarazem ich imieniem. Natomiast te drugie to demony. Dążą do opanowania ciała człowieka i szerzenia za jego pomocą najgorszego zła. Zadko manifestują sfoją zewnętrzną formę. Zazwyczaj wtedy jak opętane ciało zostaje zabite. Na te istoty poluje tajemnicze bractwo zrzeszające egzorcystów, magów i inne osoby obdarzone niewyjaśnioną mocą. Jego członkowie przemierzają nocami opuszczone ulice szukając najdziwniejszych stworzeń. Wielu z nich ginie w niewyjaśnionych okolicznościach, jednak ich szeregi stale się powiększają. Oni jako jedyni wiedzą, co nacami można natrafić w starych kościołach, kamienicach, czy głębokich piwnicach. Kim jest zatem gracz? Otóż jest to prosty i nieświadomy niczego człowiek, który w pewnych dziwnych okolicznościach staną na początku dziwnej ścieżkiprowadzącej do prawdy.
3. Rasy: tu nie mamy zbut wielkiego wyboru. Gramy po prostu człowiekiem ^^.
Profesje: tutaj raczej zdałbym się na wasze propozycje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
... |
|
Powrót do góry |
Milczący_Prorok
Administrator
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z mroków nocy
|
Wysłany: Czw 8:37, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
1 Bardzo dobra i przystępna jest mechanika oparta na k20 występująca między innymi w neuro, poza tym umożliwia ona (w przeciwieństwie do mechaniki opartej na k10) zastosowanie ras i profesji - kiedyś próbowałem zrobić coś takiego na k10 i jest to zbyt kłopotliwe.
2 Realia - przyjemnie byłoby pograć w dowolnym okresie historycznym, świecie podobnym do naszego z tą różnicą, że moglibyśmy (a nawet powinniśmy, bo takie są założenia gry) spotkać się ze zjawiskami paranormalnymi, byćmoże my też posiadalibyśmy takie moce. Cała rozgrywka polegałaby na odkrywaniu i wyjaśnianiu takich przypadków. <tajemnicze zjawiska, śledztwa, znikający ludzie...>
3 Tu proponowałbym gre człowiekiem, ewentualnie można przyjąć drobny podział ze względu na umiejętności paranormalne (a co, jeśli cały świat jest taki, to nam też sie coś od życia należy), oczywiście dary będa miały też swoje minusy...
Co do profesji, proponowałbym zwykłe codzienne zawody, które mogłyby lekko modyfikować statystyki, nma chwile obecną dokładniejszego pomysłu nie mam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
... |
|
Powrót do góry |
Alucard
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:29, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
mechanika - na pewno nie na zasadzie "przerzuć określoną wartość daną liczba kości", czy też "wyrzuć mniej niż, jedną kością" myślę, że k10/k20 byłyby dobre, bo są banalne... a w d10 (oficjalna nazwa WoDowej mechaniki k10) profesje i rasy jest banalnie łatwo wprowadzić...
świat - ojjjj, ostatnio złapałem bakcyla star treka, więc ten świat mógłby być idealny a tak poza tym - epoka wiktoriańska, ewentualnie podobnie jak Milczący_Prorok
rasy - no, jak star trek, to conajmniej dżillion różniastych humanoidalnych ras jak epoka wiktoriańska, to nie rasy, a pochodzenie, jak futuristic, to chyba ylko ludzie, ewentualnie inne, ukryte rasy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
... |
|
Powrót do góry |
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|